onsdag 29. mars 2006

Essay

Det er onsdag kveld, snart natt til torsdag og jeg sitter her og prokrastinerer (Einar som lærte meg det flotte ordet som betyr noe slikt som "finner på alt mulig rart for å ikke gjøre det du faktisk skal"). Vel. Jeg sitter nå her på HiG, det er kveld og ikke så lenge til essayet mitt må være ferdig. Jeg ser at jeg har kommet 39% av veien til ferdig essay. og her kommer poenget. Istedet for å skrive essay i går laget jeg et Essay-o-meter™. Essay-o-meteret™ er nå oppe i versjon 1.2 og inneholder per i dag hele to easter-eggs, hvorav det ene easter-egget inneholder et eget easter-egg selv.

Essay-o-meteret™ lar brukerne skrive inn hvor langt essayet de holder på med bør være i antall ord. Siden kan man skrive inn hvor mange ord man faktisk har skrevet. Ved å trykke retur eller på en egen knapp i meteret vises prosentverdier for hvor langt man har skrevet samt hvor mange prosent man har igjen. I tillegg får man opp en beskjed som sier noe om hvordan man ligger ann. Ønskede features mailes meg før jeg skal skrive neste essay! :D

Enjoy! :D

EDIT: Ved å søke etter Essay-o-meter på Google fikk jeg opp denne siden. Her blir Mister Potato-Heads tilblivelse presentert som et real-life eksempel på det første Essay-o-meter!
«Mr. Potato Head and Family As with any great patriarchy, the Potato Head family started out with the father figure himself--Mr. Potato Head. During his first year in C.C.C., he was utilized as an 'essayometer;' a precision device designed to provide an indication to students of their performance, as a class, on a given essay assignment.»

Ord blir fattige... Fantastisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Best regards from NY!
» » »

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»