lørdag 22. september 2007

Coventry dag 1, del 2

Middag på hotellet til fossregn og turens første pils =)

Nok en gang har det blitt mye gåing i dag. Dagen i dag har hatt sånn omtrentlig to klare mål. 1. Finne ut hvordan jeg får betalt studieavgiften. 2. Slutte å gå meg vill hele tiden. :P

Jeg var oppe allerede før 8 i dag, godt uthvilt. Etter dusj og frokost pakket jeg sekken med skolepapirer, powerbook og med kameraveske også over skuldra la jeg ut på vei mot sentrum og det jeg hadde oppfattet som skolens administrasjon. Målet var da å få tak i skolens konto-informasjon for bankoverføring fra utlandet. Dette innbefatted da sort-code (id-code for banken) samt IBAN-nr (kontonummer) og noe annet smådill. Vel, bygget jeg hadde oppfattet som hoved-administrasjon kan ha vært så, men den hyggelige damen i skranken sendte meg videre til en annen del av byen der de hadde opprettet et "Student Centre" e.l. Jeg fikk meg et nytt kart som hun tegnet på og vel ute klarte jeg å orientere kartet og dette ga meg ny innsikt. En del teorier jeg har hatt om geografien i byen var heeelt feil og faktisk grunnen til at jeg har drevet og gått feil hele tiden! Student-senteret var lett å finne og jeg fikk på kun kort tid tilgang på den informasjonen jeg trengte. Traff også på de to første skandinavene her nede så langt. To blondiner som satt ved siden av meg begynte plutselig å snakke svensk og da måtte jeg jo gi meg til kjenne som nordmann selv :) De hadde vistnok også truffet på to andre nordmenn tidligere, så jeg er ikke alene fra landet i rødt, hvitt og blått.

Klokere på bank-info gjaldt det nå å få satt i gang overføringen på Skandiabanken. Dette krever nett og var grunnet til at jeg hadde med meg laptop. Etter å høflig har spurt et par stykker om åpne trådløse nett i byen og fått like høflig vite at noe slikt visste de ikke om, tok jeg turen til universitetets-biblioteket. Her ble jeg henvist til en it-tjeneste bakerst i lokalet som igjen kunne informere om at noe nett kom ikke på tale om jeg ikke hadde studentbevis (som jeg igjen får på tirsdag om jeg bare har betalt studieavgift). Nå begynte jeg å ane konturene av en ond sirkel jeg ikke likte.

Bak biblioteket er himmelen alltid blå sier ikke et gammelt ordtak, men det burde det ha gjort. Like i nærheten lå nemlig studentsamfunnets hovedkvarter, og de hadde gratis "Cyber café"! Gratis trådløsnett var altså utelukket, men gratis lån av pc med nett på var bænkers. Snille folk. Bankoverføring igangsatt før 12 og pengene er forhåpentligvis på plass hos skolefolkene før tirsdag sånn at jeg slipper noe tull.

Torsdag kveld gikk jeg tilfeldigvis rett på "The Pillar Box" som jeg igjen skal bo i fra og med lørdag. Jeg merket meg at inngangen var rett i nærheten av Coventrys eneste Starbuck's-sjappe. Som igjen var rart siden jeg trodde pilleboksen skulle ligge ganske usentralt til. Etter å ha funnet Starbucks igjen og gjennomsøkt området ga jeg opp og gikk til samme damen i skolens "hoved-administrasjon". Her fikk jeg vite litt mer om pilleboksens beliggenhet og det viste seg at jeg hadde drevet og gått frem og tilbake forbi den fordi hovedinngangen jeg hadde sett lå i et dårlig merket smug og slett ikke i den gaten som adressen tilsa. Men, hittil har jeg trodd jeg hadde ca 1 km gangavstand til skolen. Det er tull. Jeg har 3 minutters rolig gangtur forran meg. Pilleboksen ligger faktisk _MER_ sentralt enn kåken ved Pappas Pizza i Gjøvik! Jeg bor MIDT i Coventry sentrum!!! Jackpot er bare tull sammenlignet med sånne tilfeldigheter :D

Nå har jeg vært og gått en tur ute med kun kamera og knipset litt rundtomkring. Mer spesifikt på studentsamfunnets andre tilholdssted kalt "54" eller "LIV" med romerske tall. Var tidlig ettermiddag og ingen der, men det var da åpent. Der skal det vistnok være et arrangement for internasjonale studenter i kveld, så stikker dit om litt. Og så et par bilder fra et litt morsomt område utenfor Coventrys transport-museum og en plass jeg mistenker heter "Priory place" eller noe. Morsom skulptur og lys-show på natterstid. Bloggeslutt for i dag. Kjapp dusj, et par kalde som ligger og kalder seg i vasken på badet her og så tasse til 54 og se om det finnes folk der nå. =)

Ingen kommentarer: