lørdag 22. september 2007

Coventry dag 1, del 1

Etter en tidlig kveld torsdag, dvs. ca 21.00 lokal tid (22.00 etter norsk tid som jeg tross alt hadde våknet til) er jeg nå oppe og klar for den første dagen i Coventry. Planene for dagen går ut på å få ordnet finansene i forhold til studiet, knipse litt bilder rundtomkring og alt i alt få bedre oversikt over byen enn jeg hadde i går.

Reisen og ankomsten til Coventry var alt i alt udramatisk. Jeg taxet hjemmefra (Tromsø) kl. 05.30 torsdag morgen, kom meg på flyet til Oslo, spratt over på flyet til Heathrow, peset meg ombord på Tube til Euston, humpet avgårde til Coventry-toget, og slepte meg bort til hotellet jeg skulle bo på de to første nettene. Å pakke ned et flyttelass i en koffert (26 kg) og en ryggsekk (23 kg) er noe jeg ser på som litt av en bragd men å drasse rundt på dette i tillegg til en fullpakket standardsize skolesekk og stor kameraveske var i beste grad en akrobatisk utfordring. Jeg kom meg nå frem om enn med en del røde merker på skuldrene og stiv nakke dagen derpå. =)

Well, etter ankomst var dusjen det mest etterlengtede i hele verden. *Nytt menneske* For så å surre ut en tur ca. 18.00 lokal tid og finne en dagligvarehandel, middag samt se meg litt rundt. Av en eller annen grunn så fikk måfå-gåingen min meg til å gå rett på, The Pillar Box. Dette er studentboligblokken jeg da skal bo i de neste 50 ukene. Denne tilfeldigheten gjorde meg da litt vel stedsvant og etter en handletur innom "Sainsbury's" og middag på KFC tasset jeg da i retning hjemover mot hotellet.

Trodde jeg. For dit jeg kom lignet det ikke noe på der hotellet var :P Etter å ha soset litt rundt i området var det bare å innse det, jeg hadde gått feil vei. _HELT_ feil vei, så da var det bare å prøve å snirkle seg tilbake. Heldigvis er Coventrys katedral helt umulig å ikke få øye på fra omtrent overalt i denne byen og fungerer godt som landemerke. I tillegg ligger Universitetet rett ved kirka, noe som gjør det veldig lett å finne skolen =)

Anyway, etter litt mer snirkling rundt i området endte jeg opp med å gå forbi, "The Sky Dome" som vistnok var en skøytehall. Odeon Kino, en lang gate med puber (i tillegg til de som var spredt rundtomkring) og en drøss med spenstige arkitektoniske løsninger og fænzi ting, bilder kommer etterhvert =)

Enden på visa ble iallefall at jeg fant frem til hotellet, så på tv i 15 minutter og bestemte meg for å krype under dyna etter en lang og slitsom dag.

Ingen kommentarer: